Al eerder dit jaar kondigde Google aan dat Google Data Studio (voorheen onderdeel van Google Analytics 360 Suite) gratis beschikbaar komt voor elke Google(Apps) gebruiker.

Heeft u al eerder gewerkt met rapportage- en presentatietools voor analytics? Of ontvangt u ze van uw marketingafdeling? Als uw huidige tool goed werkt, waarom zou u dan iets veranderen? Hier zijn een paar redenen waarom wij denken dat een overstap naar Data Studio het waard kan maken:

  1. Meerdere gegevensbronnen: hiermee kunt u gegevens uit meerdere bronnen verbinden in een enkel rapport. Ook externe bronnen zoals bijvoorbeeld MySQL zijn mogelijk en het aantal bronnen worden in de toekomst uitgebreid.
  2. Klantgericht modern ontwerp: Data Studio biedt een het beste interfacedesign in de markt om aangepaste rapporten op te stellen.
  3. Interactief rapportage: Het delen van inzichten is makkelijk met een een-klik share optie. Daarna kun je interactief zoekwoorden of bestemmingspagina’s filteren.

Vergeet ook vooral niet de prijs: het is gratis! U heeft waarschijnlijk al een Google-account, dus u kunt het gereedschap binnen enkele minuten na het bezoeken van de site gebruiken. Het duurt ongeveer 10 minuten om je eigen aangepast rapport te starten.

Google Data Tools1. Google data studio ‘s meerdere gegevensbronnen

Google Data Studio’s flexibele rapportage wordt aangedreven door de integratie van meerdere analytics bronnen. Data Studio laat een onbeperkt aantal van deze bronnen toe, die worden aangeduid als gegevensbronnen. De meest voorkomende integraties zijn Google Analytics-accounts en bijvoorbeeld Search Console.

google-data-studio-gratis-swydo-alternatief

2. Klantgericht Modern Design

Veel gegevensbronnen zijn geweldig, maar een echt aantrekkelijk rapport werkt gewoon beter. Data Studio levert dit. We hebben verscheidene Google Analytics-rapporten en dashboards opgeslagen die we gebruikten voor de rapportage van klanten en het koste veel tijd om elke export te doen en te combineren in een enkele PDF om het uiteindelijk te delen of op te sturen. Ook werkt het vaak vanuit een enkel ontwerp.

Met Data Studio hebben we alle dashboardartikelen en aangepaste rapporten gereviseerd, die we daarna combineerden in een negen pagina’s tellend rapport.

Google Data Studio Adwords3. Interactieve rapportering

Aangezien Data Studio is gebakken in Google Apps, is het gepland voor direct delen. Uw rapport kan een levend document worden in plaats van een statisch bestand. Delen opties zijn vergelijkbaar met Google Sheets of Docs, waar u een unieke deelbare link en toestemmingsinstellingen hebt.

Wat het rapport interactief maakt, is de mogelijkheid om selectievelden in het rapport te embedden. Voeg een date-picker toe aan uw rapportpagina’s, en wanneer een kijker het online rapport bezoekt, kunnen ze de data aanpassen om een ​​ander bereik te zien.

Bent u al klant bij Dunes en wilt u van uw Analytics een Data studio rapport ontvangen? Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Leave a Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.